Oldalak

2012. január 12., csütörtök

Mondom a magamét!







“Kétféle beszélgetés van!
Az egyik, amikor mondom a magamét...
Amikor önmagamat akarom érvényesíteni...
Szavakkal hatalmat lehet szerezni, 
olyan világot, amely csakis rólam szól, 
amelyben én vagyok a fontos: 
amit én gondolok, én érzek, én élek, én fájok 
– színjátékot, melyben én vagyok a főszereplő.
Aki a magáét mondja: egyedül van! 
Olyan világban él, ahol senkinek sincs köze hozzá...
Ennél pontosabban nem lehet elmondani azt a helyzetet, 
amelyben élünk, s amit úgy is nevezhetünk: 
a szeretetlenség világa! 
Aki csak mondja a magáét, 
annak nincs szüksége barát­ra, testvérre, feleségre...
Csak közönség kell neki...
A másik fajta beszélgetés az, 
amikor valaki társat keres... 
Ez nagyon ritka!




(Müller Péter: Szeretetkönyv)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm megjegyzésed!